sobota, 16 czerwca 2012

Będzie kontynuacja gier z Tex'em Murphy'm!

To już postanowione. Kilka postów niżej informowałem o zbiórce funduszy na produkcję kolejnej części przygód pechowego detektywa. Zainteresowanych tematem odsyłam do poprzedniego posta. Teraz sprawa jest już pewna. W ciągu 30 dni należało zebrać $450.000. Udało się uzyskać znacznie więcej bo $610.000! Nie pamiętam kiedy ostatnio jakaś internetowa inicjatywa tak mnie wciągnęła, samo zbieranie funduszy to nie wszystko, warto poznać dokładniejsze dane! Co taka nadwyżka oznacza dla projektu? Zapraszam do lektury tekstu.






Kickstarter
Zasady są proste. Wyznaczona suma. Określony limit czasu. Konkretny Cel. W przypadku Project Fedora należało zebrać 450 tysięcy dolarów w 30 dni aby gra ujrzała światło dzienne w 2013 roku. Zbiórka trwała do ostatnich sekund i zakończyła się 16.06.2012 r. o godzinie 8.00 rano czasu polskiego kwotą $598.104 na platformie Kickstarter i około $11.000 wpłaconych za pośrenictwem PayPal.

Mina Chris'a Jones'a mówi chyba sama za siebie.

Ludzie
W zbiórce udział wzięły 6963 osoby, część z nich zajmowała się również informowaniem o projekcie na innych stronach, profilach, Tweeterze itd. co przynosiło realne korzyści w postaci nowych wpłacających i rosnącej górki $$$ na koncie. Zbiórka trwała 24h przez 30 dni i nie mam tu na myśli godzin pracy Kickstartera. Naprawdę, pieniądze spływały 24 godziny na dobę: kiedy Ameryka kładła się spać, Europa parzyła sobie kawę i komentując efekty nocnej zbiórki przystępowała do pracy. W życiu czegoś takiego nie widziałem! Na kilka dni przed końcem, do projektu włączyli się uczestnicy innych zbiórek, w miarę jak osiągały one finał (dodajmy, szczęśliwy: Carmageddon, Space Venture (kolejna część starej serii Space Quest!)). Co więcej, zachęcano również do wspierania mniejszych projektów, a twórcy reklamowali nawzajem swoje własne dzieła. W zbiórce brało udział kilka osób z Polski, które za pośrednictwem bloga chciałbym serdecznie pozdrowić :)
Poziom inwencji na forum był wysoki, czego efekty widać między innymi w tym klipie:
I am Texy and I know it :)

Twórcy
Właśnie. Za "Project Fedora" stoją dwie główne osobistości: Chris Jones i Aaron Conners, głównodowodzący firmą Big Finish Games, dawniej znaną jako Access Software. To oni zagrzewali nas do walki, przygotowując nowe aktualizacje projektu, wyznaczając cele i udzielając się na forum z użytkownikami. Bez ich wielkiego zaangażowania nie było by możliwe zebranie takiej sumy. O zaangażowaniu użytkowników świadczy również ilość komentarzy na stronie projektu: na chwilę obecną, ponad 23000 wpisów. Zachęcam do zapoznania się ze stroną projektu, są tam filmy, zadania, komentarze, po prostu - wzór jak należy prowadzić kampanię na platformie Kickstarter. Aha, dodam, że Chris Jones, gra również głównego bohatera całej gry, Tex'a i wychodzi mu to na prawdę dobrze :).

Niewielka próbka twórczości BFG podczas kampani Kickstartera :)


Gra
Minimum aby przywołać Tex'a Murphyego do życia (dosłownie! Zapraszam do zapoznania się z tym filmem: http://www.youtube.com/watch?v=dwNz2fjaUJU) wynosiło $450.000, twórcy zaproponowali jednak dodatkowe funkcjonalności jeśli uda się przekroczyć odpowiednio poziom 110%, 120% i 130%. Ostatecznie licznik zatrzymał się na 135%! dostaniemy więc bardziej rozbudowaną fabułę, więcej lokalizacji, znanych aktorów, ścieżkę dźwiękową nagraną przez orkiestrę, symulator golfa jako grę w grze (BFG to twórcy serii gier golfowych: Links!) oraz wersję przygodówki na tablety z Androidem.

Nagrody  
Deklaracje wpłat podzielone zostały na kilka poziomów: od $5 do $10.000. Za pierwsze przysługuje tapeta na pulpit, za ostatnie możliwość wystąpienia w grze oraz wieeeleee innych nagród. Prawo do ściągnięcia samej gry z platformy GOG.com dawała już wpłata w wysokości $15! 

Szacowany czas realizacji projektu został określony na 12-14 miesięcy. Pozostałe nagrody zostaną przesłane wcześniej. Będę śledził projekt na bieżąco i informował Was o postępach. W tym celu wydzieliłem osobną kategorię w menu po prawej stronie.

Podsumowanie
To było super. W pracy, w domu, w autobusie odświeżałem stronę projektu ciesząc się z każdego dolara, wybierając nagrody i pomstując na tych którzy obniżali wpłaty. Klawisz F5 rozgrzany był do czerwoności. To było jak uzależnienie. Na szczęście trwało tylko 30 dni :). Mamy naszą grę. Po 14 latach.

Grając w 1994 roku jako 13 letni chłopak w grę Under a Killing Moon, nigdy nie przypuszczałem, że pewnego dnia będę mógł posiedzieć na czacie z jej twórcami a już przez głowę mi nie przeszło, że dołożę się do kolejnej produkcji. Wtedy to było jak inna galaktyka, jak science-fiction. To jest potęga internetu. To jest potega "Crowd-funding'u".    

Kilka przydatnych linków:
http://www.bigfinishgames.com - strona twórców
http://www.crossrealms.net/tex-universe.html - wprowadzenie do świata Tex'a Murphyego

PS. Jutro ma się odbyć losowanie nagród z puli $1000, trzymajcie kciuki! :)

PPS. Poprzednie części przygód detektywa czyli: Under a Killing Moon (1994), Pandora Directive (1996) i Overseer (1998) dostępne są na platformie www.gog.com. Gry, mimo, iż mają swoje lata są wciągające, do tego stopnia, że aktualnie gram w UAKM na zmianę z Battlefieldem 3 :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz